עוד טיפים לבחירת מפקח בנייה

עוד טיפים לבחירת מפקח בנייה

אם אתם נמצאים בשלבים של טרום הוצאת פרויקט בנייה אל הפועל, קרוב לוודאי שתרצו לעשות שימוש בכל הכלים שברשותכם בכדי להבטיח שהפרויקט יתבצע על הצד הטוב ביותר. אחת הדרכים להבטיח זאת, היא באמצעות השכרת שירותיו של מפקח בניה מקצועי ומנוסה – אשר יוכל לפקח ולנהל מקרוב על כל תהליכי הפרויקט ולאורך כל שלביו, כמו גם, לעדכן אתכם בכל הפרטים אודות הפרויקט. בכדי לוודא שהפרויקט אכן נמצא בידיים טובות, להלן מספר טיפים אשר יסייעו לכם בבחירת איש מקצוע האחראי על ניהול בנייה.

בדקו את הניסיון שלו בתחום

פיקוח בניה דורש, ניסיון רב כמו גם הבנה וידע בתחומים רבים ומגוונים אשר נוגעים לעולם הבנייה. בכדי לוודא שאתם בוחרים מפקח בנייה אשר עונה על הפרמטרים הללו – קיימת חשיבות גבוהה לבדוק את הרקע והניסיון שלו בתחום – מה הוא למד, כמה שנים הוא עוסק בתחום, מהי הכשרתו המקצועי וכיוצא בזה. קיימת אפשרות לבקש ממנו מידע על פרויקטים קודמים עליהם הוא פיקח – מה שיאפשר לכם לדעת שהאדם שניצב מולכם, הוא אכן איש מקצוע שאפשר לסמוך עליו.

אחריות רבה יש למפקח בניה, והוא זה אשר סוגר את הפינות בכל ההליך. באחריותו לקבוע לוח זמנים לתחילת יום וסיומו, וכן מועד משוער לסיום העבודות. בחירת החומרים האיכותיים ביותר ואנשי מקצוע ברמה גבוהה הכרחית לשקט האישי של כל אחר, ועל המפקח להשיג את המחירים המשתלמים ביותר.

שימת דגש על התרשמות אישית

מפקח הבניה הוא אדם מולו תתנהלו לאורך כל הליך הפרויקט, הוא יהיה זה שיעדכן אתכם בכל שלבי הפרויקט. יענה על השאלות שלכם בעת הצורך ובאופן כללי, יעביר לכם את כל המידע הרלוונטי מהשטח. לכן, להתרשמות האישית ולחיבור ביניכם כבני אדם ישנה חשיבות גבוהה. בפגישה מקדימה עם אותו מפקח, תוכלו להתרשם ממנו מקרוב ולוודא האם החיבור הזה אכן מתקיים.

מהי עלות השירות?

אז נכון ששירות של מפקח בניה יהיה כרוך בהוצאות כספיות נוספות – וזאת, מעבר לשאר ההוצאות המהוות חלק מעצם הוצאת הפרויקט אל הפועל. אך יחד עם זאת, חשיבותו ותרומתו להצלחת הפרויקט יכולה להיות יקרה מפז. יחד עם זאת, אם יש לכם תקציב מוגבל בנושא, תוכלו לבקש מספר הצעות מחיר ממפקחים בתחום הבנייה ולבחור בהצעה האטרקטיבית ביותר. חשוב מאוד, לא למהר ולהזמין את השירותים של פקח מסוים רק בגלל עלויות נמוכות – ההמלצה היא לשקלל את כל הפרמטרים החשובים בבחירה גם יחד ובהתאם לעשות בסופו של דבר את הבחירה הנבונה כמו גם המשתלמת ביותר.
כאמור, תפקידו של מפקח בנייה הינו חשוב מאוד להצלחת הפרויקט לשקט הנפשי שלכם. יחד עם זאת, בכדי ליהנות מכל היתרונות בשירות זה, קיימת חשיבות גבוהה ליישם את כל הפרמטרים אשר בכוחם להבטיח לכם שעשיתם את הבחירה הטובה ביותר.

שתף את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

מאמרים נוספים