למה צריך מפקח בניה בבנייה של בית?

למה צריך מפקח בניה בבנייה של בית?

בנייה של בית היא תהליך מורכב מאוד. כאשר בונים בית צריך לבנות מערכות שלמות מאפס. בכל בית צריך לבנות מערכת אינסטלציה, מערכת חשמל, מערכת בידוד של הקירות, חלונות ודלתות, קירות שיחזיקו את המבנה ויסודות וגם עוד הרבה מערכות ופרטים הנדסיים אחרים. כל טעות בתכנון או בבנייה המעשית של הבית יכולה להיות קריטית ולגרום במקרה הטוב לחוסר נוחות, ובקמרה הרע לסכן את המבנה ואת החיים של מי שגר בו.

בשביל שתהליך התכנון והבניה של בית יהיה איכותי ונכון חשוב לוודא שבאתר הבנייה יש מפקח בניה מקצועי. רוב מפקחי הבנייה הם מהנדסים במקצועם (לעיתים אפילו הם בעלי תואר שני בהנדסת בניין). המקצועיות של המהנדס יכולה לאפשר לו לזהות ליקויים בבנייה ולהתריע ולתקן אותם בזמן הנכון לפני שמאוחר מדי או יקר מאוד לעשות זאת.

פיקוח בניה – והשגת טופס 4 לאכלוס הבית

בשביל להיכנס לבית במדינת ישראל ולאכלס אותו צריך לקבל אישור מהעירייה וממשרד הפנים של טופס 4. טופס 4 הוא טופס שבו יש אישור ממוסדות המדינה, חברת החשמל ומכבי האש שהבית הוא בית שבטוח וראוי לגור בו. לפני שמאכלסים בית ואנשים עוברים לגור בו חברת החשמל בודקת שהחיבורים לחשמל בבית הוא בטיחותי ולפי כל הכללים והתקנים בארץ.

גם מכבי האש מוודאים שהבית בנוי לפי כללי בטיחות האש ושאין בו סכנת התמוטטות או סכנות אחרות שיכולות להפוך את המגורים בו ללא בטוחים. תפקידו של מפקח הבנייה הוא לפקח על הבנייה כך שהבית יעבור את הביקורות השונות של מוסדות המדינה. פיקוח בניה איכותי יזהה ליקויים לפני שמכבי האש או חברת החשמל מזהים אותם, יתריע עליהם ויביא לתיקונים – כך שמכבי האש וחברת החשמל יאשרו את אכלוס המבנה.

ניהול בניה – למה חשוב שמהנדס בניין ינהל בנייה של בית או בניין?

ניהול בניה יכול להיות עסק מורכב מאוד. בשביל שניהול הבנייה יעשה בצורה נכונה ותקינה כדאי לוודא שהמנהל של אתר הבנייה הוא מהנדס בניין מקצועי. מהנדס בניין מקצועי ידע איך לנהל את צוות הבנייה השונה שעובד על הקמת ובניית הבניין. היתרון של מהנדס בניה הוא שהוא יכול להעביר ביקורת על תהליכי הבנייה והוא ידע גם איך לבנות את הבניין כך שהוא בטוח מאוד ואיכותי. בניין שתהליך הבנייה שלו ילווה בידי מהנדס בניין מקצועי יהיה בניין שבטוח יותר ונעים יותר לגור בו.

שתף את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp

מאמרים נוספים

עוד טיפים לבחירת מפקח בנייה

אם אתם נמצאים בשלבים של טרום הוצאת פרויקט בנייה אל הפועל, קרוב לוודאי שתרצו לעשות שימוש בכל הכלים שברשותכם בכדי להבטיח שהפרויקט יתבצע על הצד הטוב ביותר.

קרא עוד »